+

четвер, 7 березня 2019 р.

ВЕЛИКОПІСНЕ ПОСЛАННЯ 2019 РОКУ ВСЕЛЕНСЬКОГО ПАТРІАРХА ВАРФОЛОМІЯ

+ Варфоломій
Милістю Божою архієпископом Константинополя-Нового Риму і Вселенським Патріархом
До повноти Церкви
Нехай благодать і мир нашого Господа і Спасителя Ісуса Христа буде з вами разом з нашою молитвою, благословенням і прощенням
Благодаттю Божою, що дарує всі дари, ми знову прийшли до Святого і Великого Посту, на арені аскетичної боротьби, щоб очиститися з Господньою допомогою молитви, посту і смирення, а також підготувати себе для духовного досвіду поважних страстей та святкування прекрасного Воскресіння Христа Спасителя.
У світі різноманітної плутанини аскетичний досвід Православ’я являє собою безцінний духовний дар, невичерпне джерело божественного знання і людської мудрості. Благословенний феномен аскетизму, чий дух пронизує весь наш спосіб життя – адже «аскетизм – це християнство у всій своїй повноті» – це не привілей небагатьох або обраних, а «церковна подія», спільне благо, спільне благо і спільне покликання для всіх вірних без винятку. Аскетична боротьба, звичайно, не є самоціллю; принцип, що «аскетизм існує заради аскетизму» не діє. Метою аскетизму є трансценденція власної волі і «розуму плоті», перенесення центру життя з індивідуального бажання і «права» на любов, яка «не шукає свого», відповідно до уривку із Писань: «Нехай ніхто не шукає свого власного добра, але користі іншого» (1 Кор. 10:24)
Такий дух, який панує протягом довгої історичної подорожі Православ’я. У Новому Мітеріконі ми стикаємося з чудовим описом цього етосу, щоб відректися від «нашого» в ім’я любові: «Деякі відлюдники з Скетісу одного разу підійшли до Амми Сари, яка запропонувала їм контейнер з основними положеннями. Старійшини відклали гарну їжу та споживали погану. Справедлива Сара сказала їм: «Ви справді ченці з Скетіса» [1]. Ця чутливість і жертовне використання свободи є чужою духу нашого часу, що визначає свободу з індивідуальними твердженнями і претензіями на права. Сучасна «автономна» людина ніколи не споживала б погану їжу, а тільки добру, переконавшись, що таким чином вона висловлює – хоча і достовірно та відповідальне використовуючи – індивідуальну свободу.
Саме тут лежить вища цінність православної концепції людської свободи. Це свобода, яка не вимагає, а акція, що не наполягає, але жертвує. Православний віруючий знає, що автономія і самодостатність не звільняють людство від його кайданів, самореалізації і самовиправдання. Свобода, «за яку Христос звільнив нас» (Гал. 5:1), мобілізує нашу творчу спроможність та виконується як відмова від самостійності, як безумовної любові і спільності життя.
Православний аскетичний етос не знає поділу та дуалізму; він не відкидає життя, а перетворює його. Дуалістичне бачення і заперечення світу не є християнським поняттям. Справжній аскетизм є світлим і благодійним. Для православній самосвідомості характерно, що період посту пронизаний радістю Хреста і Воскресіння. Більше того, аскетична боротьба православних християн – так само, як і наша духовність та літургійне життя взагалі – передає аромат і сяйво Воскресіння. Хрест знаходиться в центрі православного благочестя, але це не є кінцевою точкою відліку у житті Церкви. Натомість, суть православного духовного життя – невимовна радість Воскресіння, до якої Хрест утворює шлях. Відповідно, в період Великого Посту, квінтесенція досвіду для православних християн завжди є прагненням до «спільного воскресіння».
Моліться, отже, дорогі брати і сестри 3 Господі, щоб ми могли бути визнані гідними, з благодаттю і підтримкою зверху, через заступництво Богородиці, як першої серед святих, і всіх святих, щоб ми могли успішно пройти шлях Святого і Великого Посту, як доречний та радісний перед Христом, радісно виконуючи, згідно з правилами церковної традиції, «загальну боротьбу» посту, яка гасить пристрасті, постійно молиться, допомагає стражданням і при необхідності , прощаючи один одного і «дякуючи за все» (Сол. 5:18), щоб ми могли з побожним серцем вшановувати «Святі, Спасительні і Дивні Страсті», а також життєдайне Воскресіння нашого Господа, Бога і Спасителя Ісуса Христа, якому належать слава, честь і поклоніння на віки віків. Амінь.
Святий і Великий Пост 2019
✠ Варфоломій Константинопольський
Гарячий молитвеник за  всіх перед Богом

Прес-служба Закарпатської єпархії, за інформацією Прес-центру Київське Православ'я

Рекомендована публікація

Щодо забезпечення права релігійних громад на зміну юрисдикційної підлеглості

З огляду на те, що протягом останнього часу було поширено низку заяв, де містяться застереження щодо сприяння органів місцевого с...

Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ)

Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ)
Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ).

Найкраще на сайті: