+

пʼятниця, 2 листопада 2018 р.

БОГОСЛУЖБОВІ ВКАЗІВКИ на 3 листопада 2018 року.

листопада. Димитрівська поминальна субота. Прп. Іларіона Великого. Прп. Іларіона, схимника Києво-Печерського
На відміну від батьківських субот М'ясопусної і Троїцької, що мають загальноцерковне значення, про Димитрівську суботу Типікон замовчує, оскільки вона є благочестивим встановленням наших предків.
Примітка: Димитрівське поминання спочилих відбувається в суботу перед днем пам'яті великомученика Димитрія Солунського, якщо з цією суботою не співпадає бдінне або полієлейне свято. У випадку такого збігу поминання спочилих переноситься на попередню суботу, або ж, служба свята переноситься на інший день.
Полієлейна служба на честь преподобного Іларіона, схимника Києво-Печерського переноситься на інший день.
Порядок читань, згідно з календарем:
2 Кор., 178 зач., V, І – 10. Лк., 29 зач., VІI, 2-10.
За упокій: 1 Сол., 270 зач., IV, 13-17. Ін., 16 зач., V, 24-30.
На вечірні кафізма 18-а.
На «Господи, взиваю» стихири на 6: преподобного, глас 4-й - 3, і мученичні Октоїха, глас 5-ий - 3.« Слава» - рівноапостольного, глас 2-ий, «І нині» - догматик, глас 5-й: «В Червоному морі ...».
Входу немає. Прокимен дня, глас 7-ий: «Боже, Ти Заступник мій...», зі стихом.
На стиховні стихири Октоїха, глас 5-й (із заупокійними приспівами: «Блаженні ті, кого обрав...», та ін.). «Слава і нині» - Богородичний Октоїха.
Після Трисвятого - тропар, глас 2-й: «Апостоли, мученики і пророки ...». «Слава» - іншийтропар, глас той же: «Пом'яни, Господи, як благий ...», «І нині» - Богородичний, глас той же: «Мати Свята ...».
На утрені замість «Бог Господь» - «Алилуя», глас 2-ий, із заупокійними стихами: 1-ий - «Блаженні ті, кого обрав і прийняв ти, Господи», 2-ий - «Пам'ять про них з роду в рід», 3-ій - «Душі їх у блаженстві перебуватимуть».
Тропар, глас 2-й: «Апостоли, мученики і пророки... » (двічі). «Слава» - інший тропар, глас той же: «Пом'яни, Господи, як благий... », «І нині» - Богородичний, глас той же: «Мати Свята ...».
Кафизма 16-а. Звичайна мала єктенія. Сідальні Октоїха, глас 5-ий: зі стихами, «Слава, і нині…» Богородичний (Порівн .: Типікон, гл. 13.)
Кафизма 17-а (Непорочні) за Уставоом співається, на 2-й глас; ця кафизма розділяється на дві частини, або статії. Приспів до стихів 1-ої статті: «Благословен єси, Господи, навчи мене заповітів Твоїх». В кінці статті «Слава, і нині» не співається, але замість цього тричі (з приспівом) останні стихи: «Коли б не закон Твій...», «Повік не забуду повелінь Твоїх ...».
Примітка. Щодо закінчення першої і другої статті 17-ої кафизми при заупокійному богослужінні існують такі думки: 1) кожен з двох останніх стихів першої і другої статті співається по тричі з відповідним приспівом; 2) в кожній статті два останніх стиха об'єднуються «в один» і співаються з приспівом тричі.
Потім виголошується мала заупокійна єктенія: «Ще і ще... », хор: «Господи, помилуй» (один раз); «Ще молимося за упокій душ спочилих рабів Божих (імена) ...», хор: «Господи, помилуй» (один раз); «Щоб Господь Бог оселив душі їх ...», хор: «Господи, помилуй» (один раз); «Милості Божої ...», хор: «Подай, Господи». «Господу помолимось», хор: «Господи, помилуй» (40). Ієрей таємно читає молитву: «Боже духів і всякої плоті ...». Виголос: «Бо Ти єси Воскресіння ...». Хор: «Амінь».
Після цього починається спів 2-ої статті: «Твій я спаси мене...» з приспівом до стихів: «Спасе, спаси мене»; останні стихи статті: «Нехай живе душа моя ...», «Я блукаю, наче ягня загублене ...», співаються (з приспівом) тричі.
Потім на 5-ий глас співаються тропарі після Непорочних: «Собор святих ...» та інше, з приспівом: «Благословен єси, Господи ...». Виголошується мала заупокійна єктенія (див. Після 1-ої статті). В кінці її «Господи, помилуй» - 40 разів, а ієрей таємно читає молитву «Боже духів ...». Після виголосу співається сідальний, глас 5-ий: «Упокой, Спасе наш ...». «Слава, і нині» - Богородичний, глас той же: «Ти, що від Діви засяяв ...». Псалом 50-ий.
канони:
У храмі Воскресіння Христового – воскресний рядового гласа (з минулої Неділі) з ірмосом на 6 (ірмос один раз, тропарі на 5: три воскресних тропар, один Хрестовоскресний і один Богородиці, преподобного на 4 і Октоїха на 4.
У храмі Господському і Богородиці - храму з ірмосом на 6 (ірмоси по двічі), преподобного на 4 і Октоїха 1-ий (мученичний) на 4.
У храмі святого - канон преподобного з ірмосом на 6 (ірмоси по двічі), храму на 4 і Октоїха 1-ий (мученичний) на 4.
Біблійні пісні «Господеві співаймо ...».
Катавасія після 3-ої, 6-ої, 8-ої і 9-ої пісень - ірмоси 1-го (мученичного) канону Октоїха.
Після 3-ої пісні - звичайна мала єктенія; кондак та ікос преподобного, глас 3-ій, подібний «Діва днесь…»; сідальний преподобного глас 8, «подібний Премудрості». «Слава, і нині» - Богородичний Мінеї.
Після 6-ої пісні - мала заупокійна єктенія. Кондак, глас 8-й: «Зі святими упокій ...» та ікос, глас той же: «Сам Один єси Безсмертний ...».
На 9-ій пісні співаємо «Чеснішу».
Після 9-ої пісні співається «Достойно є». Екзапостиларій Октоїха:». «Слава, і нині» - Богородичний Октоїха.
«Хваліте Господа з Небес ...» і хвалітні псалми.
На хвалітніх стихири Октоїха (мученичні), глас 5-й - 4. «Слава» - мертвих Октоїха, глас той же, «І нині» - Богородичний Октоїха, глас той же.
«Тобі слава подобає ...» не читається, але відразу читець: «Слава Тобі, що показав нам світло». Читається щоденне славослів'я.
На стиховні стихири Октоїха, глас 5-й (зі своїми приспівами: «Блаженні ті, кого обрав ...», та ін.). «Слава і нині» - Богородичний глас той же».
Після Трисвятого - тропар, глас 2-й: «Апостоли, мученики і пророки ...». «Слава» - інший тропар, глас той же: «Пом'яни, Господи, як благий ...», «І нині» - Богородичний, глас той же: «Мати Свята ...».
На часах - тропарі: «Апостоли, мученики і пророки ...». «Слава» - «Пом'яни, Господи, як благий ...». Кондак: «Зі святими упокой ...».
Літургія свт. Іоана Золотоустого.
Блаженні Октоїха - 6.
Після входу - тропар, глас 2-й: «Апостоли, мученики і пророки ...», інший тропар, глас той же: «Пом'яни, Господи, як благий ...». «Слава» - кондак, глас 8-ий: «Зі святими упокой ...», «І нині» - Богородичний, глас той же: «Тебе і Стіну, і Пристановище ...».
Прокимен - дня і заупокійний, глас 6-ий: «Душі їх у блаженстві ...».
Апостол - дня і заупокійний (1 Сол., Зач. 270).
Алилуарій - дня (суботи): «Взивали праведні ...», стих: «Багато скорбот у праведних ...»; і заупокійний: «Блаженні ті, кого обрав ...».
Євангеліє - дня і заупокійне (Ін., Зач. 16).
Причасний - дня (суботи): «Радуйтеся, праведні ...», і заупокійний: «Блаженні ті, кого обрав ...».

Прес-служба Закарпатської єпархії.

Рекомендована публікація

Щодо забезпечення права релігійних громад на зміну юрисдикційної підлеглості

З огляду на те, що протягом останнього часу було поширено низку заяв, де містяться застереження щодо сприяння органів місцевого с...

Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ)

Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ)
Графік перебування копії Томосу про автокефалію УПЦ на парафіях Закарпатської єпархії УПЦ ( ПЦУ).

Найкраще на сайті: