суботу, 19 листопада 2016 р.

Собор Архистратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних.

   
21 листопада Православна Церква вшановує Собор Архистратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних.
 Святкування Собору Архистратига Божого Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних встановлено на початку IV століття на Помісному Лаодикійському Соборі, що був зібраний за кілька років до Першого Вселенського Собору. Лаодікійський Собор 35-им правилом засудив і відкинув єретичне поклоніння ангелам як творцям і правителям світу і затвердив їх православне шанування. Святкується в листопаді - дев'ятому місяці від березня (з якого в давнину починався рік) - відповідно до числа 9-ти чинів ангельських. Восьмий же день місяця вказує на майбутній   Собор всіх сил небесних в день Страшного Суду Божого, який святі отці називають «днем восьмим», коли «прийде Син Людський у Славі Своїй і всі святії Ангели з Ним»(Мт 25. 31).
Чини ангельські поділяються на три ієрархії - вищу, середню і нижчу. Кожну ієрархію становлять три чини. У вищу ієрархію входять: серафими, херувими і престоли. Ближче всіх Пресвятої Трійці предстоять шестикрилі Серафими (Полум'яніючі, Вогненні) (Іс 6. 2). Вони полум'яніють любов'ю до Бога та інших спонукають до неї.
Після Серафимів Господу предстоять многоокі Херувими (Буття 3. 24). Їхнє ім'я значить: вилив премудрості, просвічення, бо через них, сяючих світлом Богопізнання і розуміння таємниць Божих, посилається мудрість та просвіта для істинного богопізнання. За Херувимами - предстоять Богоносні за благодаттю, даною їм для служіння, престоли (Кол 1. 16). Вони служать правосуддю Божому.
Середню ангельську ієрархію становлять три чини: Господства, Сили і Власті.
Господства (Кол 1. 16) володарюють над подальшими чинами ангелів. Вони наставляють поставлених від Бога земних володарів мудрому керуванню. Господства вчать оволодівати почуттями, приборкувати гріховні прагнення, поневолювати плоть духу, панувати над своєю волею, перемагати спокуси.
Сили (1 Пет 3. 22) виконують волю Божу. Вони творять чудеса і низпосилають благодать чудотворення й прозорливість угодникам Божим. Сили допомагають людям у несенні послуху, зміцнюють у терпінні, дарують духовну фортецю і мужність.
Власті (1 Пет 3. 22; Кол. 1. 16) мають владу приборкувати силу диявола. Вони відводять від людей бісівські спокуси, стверджують подвижників, оберігають їх, допомагають людям у боротьбі зі злими помислами.
У нижчу ієрархію входять три чини: Начала, Архангели і Ангели.
Начала (Кол 1. 16) правлять над нижчими ангелами, направляючи їх до виконання Божественних повелінь. Їм доручено управляти всесвітом, охороняти країни, народи, племена. Начала наставляють людей віддавати кожному честь, належну його званню. Вчать керівників виконувати посадові обов'язки не заради особистої слави і вигоди, а заради честі Божої і користі ближніх.
Архангели (1 Сол 4. 16) звіщають про велике і преславне, відкривають таємниці віри, пророцтва та розуміння волі Божої, зміцнюють в людях святу віру, просвіщаючи їх розум світлом Святого Євангелія.
Ангели (1 Пет 3. 22) найбільш близькі до людей. Вони оголошують намір Божий, наставляють людей до доброчесного й святого життя. Вони зберігають віруючих, утримують від падінь, підіймають занепалих, ніколи не залишають нас і завжди готові допомогти, якщо ми побажаємо.
Всі чини Небесних Сил носять спільну назву Ангелів - за суттю свого служіння. Господь відкриває Свою волю вищим Ангелам, а вони, у свою чергу, просвіщають інших.
Над всіма дев'ятьма чинами поставлений Господом святий Архистратиг Михаїл (ім'я його в перекладі з єврейського - «хто як Бог») - вірний служитель Божий, бо він скинув з Неба возгордившогося Деницю з іншими відпавшими духами. А до інших Ангельським Сил він вигукнув: «Будьмо уважні! Станемо добре перед Творцем нашим і не помислимо неугодне Богові!». За Церковними переказами, Архістратиг Михаїл брав участь у багатьох старозавітних подіях. Під час виходу ізраїльтян з Єгипту він був перед ним у вигляді стовпа хмарного вдень і у вогненому стовпі вночі. Через нього з'явилася Сила Господня, що знищила єгиптян і фараона, які переслідували ізраїльтян. Архистратиг Михаїл захищав Ізраїль у всіх бідах.
Він з'явився Ісусу Навину і відкрив волю Господа на взяття Єрихона (Нав 5. 13-16). Сила великого Архистратига Божого з'явилася у знищенні 185 тисяч воїнів асирійського царя Санхеріва (4 Цар 19. 35), у поразці нечестивого вождя Антіоха Іліодора і в захисті від вогню трьох святих отроків - Ананія, Азарія і Мисаїла, кинутих у піч на спалення за відмову вклонитися ідолу (Дан 3. 92-95).
З волі Божої, Архистратиг переніс пророка Авакума з Юдеї до Вавилону, щоб дати їжу Даниїлу, покладеному в рові з левами, заборонив дияволу явити іудеям тіло святого пророка Мойсея для обожнення (Юд 1. 9), явив свою силу, коли чудесно врятував дитину, кинуту грабіжниками в море з каменем на шиї у берегів Афону (Афонський Патерик).
З давніх часів, прославлений своїми чудесами Архангел Михаїл на Україні. Україна оспівала Пречисту Богородицю і Архангела Михаїла в церковних співах. Архистратигу присвячено безліч монастирів, храмів. У древньому Києві відразу після прийняття християнства був споруджений Архангельський собор і влаштований монастир. Не було на Україні міста, де б не існувало б храму або каплички, присвяченого Архистратигу Михаїлу.
 На іконах Архангели зображуються відповідно до роду їхнього служіння:
Михаїл - попирає ногами диявола, в лівій руці тримає зелену фінікову гілку, а в правій - спис з білою хоругвою (іноді полум'яний меч), на якій зображений хрест.
Гавриїл - із райською гілкою, принесену ним Пресвятій Діві, або зі ліхтарем у правій руці і дзеркалом з яспису - у лівій.
Рафаїл - тримає посудину з цілющими ліками в лівій руці, а правою веде Товію, що несе рибу.
Уриїл - у піднятій правій руці - оголений меч на рівні грудей, в опущеній лівій руці - «вогненне полум’я».
Селафіїл - у молитовному положенні, що дивиться вниз, руки складені на грудях.
Ієгудиїл - у правиці тримає золотий вінець.
Варахиїл - на його одязі безліч рожевих квітів.
Ієремиїл - тримає в руці терези.

Цитати

Цитати

Найкраще на сайті: