+

вівторок, 24 травня 2016 р.

Переполовення П"ятидесятниці.

Переполовення – половина П’ятидесятниці – середина 50 днів між святами Пасхи та зішестя Святого Духа. Назву свята Церква запозичила з Євангелія, яке благовістить про Ісуса Христа, що Він, у дні Свого земного життя, на третій рік Своєї Євангельської проповіді, в переполовення Старозаповітного свята Кущів, увійшов у храм і навчав (Ін. 7, 14-36). Свято Кущів було одним з трьох великих всенародних єврейських свят, на згадку перебування євреїв у кущах (наметах) під час їх мандрів пустелею, і особливо на згадку показаного Богом Мойсеєві на горі намета (Вих. 25, 40), за подобою якого Мойсей поставив скинію (Вих. 39, 43; 40,1). Свято тривало вісім днів, з яких перший і останній були особливо святими. Обрядом восьмого дня, який перебував у зв’язку із християнським святом переполовення, був обряд урочистого виливання води. Виливання води було знаменням виливання Святого Духа.

В переполовення свята Кущів Господь ввійшов у Єрусалимський храм і навчав. Від божественного вчення Господа переполовення стало святом для Церкви Христової. Юдеї, чуючи навчання, сказане Господом у свято, «дивувались і казали: Як Він знає Писання, не вчившись?» (Ін. 7, 15). «Багато з народу в Нього ввірували та казали: Коли прийде Христос, чи ж Він чуда чинитиме більші, як чинить Оцей?» (Ін. 7, 31). «Багато хто казали» про Ісуса Христа: «Він точно пророк» (Ін. 7, 40). «Інші говорили: це Христос» (Ін. 7, 41).

Цим вченням Господь ясно показав Себе Месією, ходатаєм Бога й людей, законодавцем і рівним Богові Отцеві. Це вчення Ісуса Христа, відповідно половині П’ятидесятниці, що поєднує Пасху і свято зішестя Святого Духа, передвіщає і про близький час зішестя Святого Духа, тому що «в останній день свята», під час якого Господь був у храмі й учив, Він Сам передвістив про Святого Духа, «Якого мали прийняти віруючі в Ісуса Христа» (Ін. 7, 37-39). Таким чином, Переполовення П’ятидесятниці є явленням Божественної сили і мудрості Спасителя, як Месії, що зіслав Святого Духа.

День Переполовення – це давнє християнське свято. Про нього згадує у своїх повчаннях свт. Іоан Золотоуст. В V столітті Анатолій Константинопольський, в VII – преподобний Андрій Критський, в VIII – св. Іоан Дамаскін, в IX – преподобний Феофан Сповідник оспівали переполовення в духовних піснях, якими Церква нині вихваляє Господа серед Переполовення П’ятидесятниці.

Згадуючи в Неділю про розслабленого освячення води від Ангела в купелі Силоамській, і особливо Божественне вчення Ісуса Христа, промовлене Ним у П’ятидесятницю, яке Господь уподібнює воді, яка «подає грішникові, що прагне спасіння, життя й мудрість», Церква в день Переполовення після Літургії звершує мале водосвяття, просячи Господа напоїти спраглі душі водами благочестя, як Він «кликав, говорячи: коли прагне хто з вас нехай прийде до Мене та й п’є!» (Ін. 7, 37).

Різдвяне послання Святійшого Патріарха Філарета

Різдвяне послання Святійшого Патріарха Філарета
Різдвяне послання Святійшого Патріарха Філарета

Різдвяне послання єпископа Варсонофія

Різдвяне послання єпископа Варсонофія
Різдвяне послання єпископа Варсонофія

Рекомендована публікація

ЗАПРОШУЄМО ДО СПІЛЬНОГО СЛУЖІННЯ БОГУ ТА ГРОМАДІ!

Найкраще на сайті: